torsdag 8 december 2011

Dagens övning 1 - Det här mår jag bra av!

I gruppbehandlingen har vi Dagliga Övningar att göra mellan tillfällena vi ses. Övningarna används sen som samtalsunderlag. Tänkte att jag skulle dela med mej!


Första övningen var att promenera i lugn takt, stanna upp och lägga märke till det som finns runtomkring och att säga högt: Det här mår jag bra av!


Det blev intressanta samtal om denna övning. Många aha-upplevelser kring att stanna upp och faktiskt upptäcka hur det såg ut runtomkring och kändes inuti.

Just nu, sen jag blev sjukskriven, har jag lättare att stanna upp, eftersom mitt mående kräver en stor portion långsamhet för att inte bli ännu sämre. Tystnad är viktigt för att min trötta hjärna ska vila!

Men innan jag blev sjukskriven, jösses vilket spinn!!!

Jag jagade sekunder hela tiden för att lära mej ett nytt jobb, ta hand om sjukt barn, pussla med hämtning och lämning, köpa julklappar, skicka julklappar, stämpelklockan på jobbet jagade mej blå och raster krympte till ett minimum. Helt plötsligt hade jag glömt att andas, maten slutade smaka, jag såg inte vad som fanns runt omkring och jag glömde det jag nyss lärt mej! Jag såg inga möjligheter att stanna farten, det var bara öka!

Det dåliga samvetet gnagde och oron gav mej ett stort hål i magen. En ordentlig sjukdomsperiod hos sonen på det, och jag kunde inte bita ihop och ladda om - det som varit mitt signum.

Total utmattning var ett faktum!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det finns bara ett vi!

Vet ni varför frågan om LSS/assistans och sjukförsäkringen är så enormt viktig?  Jo, för det berör ALLA - inte bara de som är i behov a...