torsdag 7 februari 2013

Vad är arbetsterapi?

Ni som har följt den här bloggen ett tag har säkert förstått att jag brinner för mitt jobb som arbetsterapeut. Eller, ja, nu har jag ju varit sjukskriven i ett par år och tror innerst inne inte på att jag någonsin kommer klara att jobba som arbetsterapeut igen. Men ändå - kalla det yrkesstolthet eller vad du vill - arbetsterapeuter har ett superviktigt yrke som många fler borde få ta del av!

Igår hittade jag en film som några arbetsterapeutstudenter gjort som beskriver arbetsterapi SÅ klockrent att jag bara känner mej nödd och tvungen att dela det med er!


2 kommentarer:

Om varför jag inte använder begreppet kroniskt trötthetssyndrom

Det var varit mycket i media om ME/CFS den senaste tiden, vilket är glädjande. För ju mer uppmärksamhet sjukdomen ges och ju mer relevant f...