söndag 11 augusti 2013

Med flyt och strategier

Med en tupplur runt mellis och god mat i magen vågade jag mej iväg till stora Coop för att handla. Kylskåpet ekade tomt. 

Hade otroligt nog tur med parkeringen, alldeles framför affären och det var väldigt lite folk. Musik i öronen för att själv välja brus. Lugnt och metodiskt valde jag att följa lappen (som mannen skrivit med affären som förlaga) till punkt och pricka - tog mej från punkt A till B och inga utsvävningar där emellan. 

Då höften började värka svalde jag pinsamhetskänslorna och satte mej i stolen framför akvariet som finns mitt i affären - och lät kroppen få lite vila en minut innan jag fortsatte. Tittade medvetet ner i golvet hela tiden då jag tog mej mellan varorna - skyddade mej för onödiga intryck. En sak i taget - och sen vek jag lappen för varje vara jag stoppade ner i korgen - för att slippa behöva leta var jag var hela tiden. 

En tom kassa! - ännu mera tur. Jag slapp stå i kö! Men folk bakom - andas! Stresskänslan kröp på då jag hade mycket varor och packa ner och jag såg folk vänta. En sak i taget - andas emellan - de får vänta! 

Körde den smidiga, lättrullade två-korgsvagnen ända fram till bilen - vid detta laget linkade jag fram och höften protesterade - men huvudet var fortfarande med mej. Tunga kassar in i bilen. Hemma möter maken upp och bär in kassarna och kör bort bilen. 

Jag dimper ner i soffan alldeles slut trots att Coop var ovanlig snällt mot mej idag - allt gick min väg - och jag använde alla strategier! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En ärlig ursäkt…

Alltså, det är dags nu. Jag måste krypa till korset och be er alla om ursäkt. Jag har varit till en sådan belastning på grund av min oerhör...