tisdag 7 januari 2014

Förnedring

Jag blev satt att göra någon slags nationellt prov i historia eller något sånt. Allt flöt ihop för mig och jag hade jättesvårt att förstå och svara på frågorna. Texten var liten, papperet fullt med frågor - jag hade svårt att följa textraden och jag tappade bort mig gång på gång.

Jag kände mig pressad - jag kände mig grymt stressad. Till råga på allt fick jag ont i ryggen, sådär så det bara inte gick att sitta längre - jag hittade nåt skåp som jag försökte stå vid och skriva.

Under tiden förnedrade läraren mig nåt grymt inför hela klassen och hon skrattade åt att jag skulle ha så ont. Den känslan - gräslig! 

Där vaknade jag - av att sonen låg och sprattlade tokilsken bredvid mig i sängen - arg för att hans myssdress var ut och in och så svår att få på sig och att han hade  vrål-ont i halsen. 

Känner mig överkörd - dagen börjar bra - not! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om varför jag inte använder begreppet kroniskt trötthetssyndrom

Det var varit mycket i media om ME/CFS den senaste tiden, vilket är glädjande. För ju mer uppmärksamhet sjukdomen ges och ju mer relevant f...