torsdag 23 januari 2014

Sviterna

Även om det känns bra att ha gjort en mer strukturerad "test" med vad ökad fysisk aktivitet gör med mig så ångrar jag mig bittert. Balansen är som bortblåst.

Jag mår illa, magen krånglar, öron och ögon protesterar och kroppen värker överallt och influensakänningar - som ett brev på posten. 

Och jag har bara gjort saker jag vet att jag klarar av i lagom dos - men lagom dos är definitivt inte varje dag. 

Ikväll har vi barnvakt - det är mycket sällsynt. Tanken var att gå en kort sväng på stan, köpa en present och kanske äta ute - bara mannen och jag. Just nu känns det som en utopi. Ligger i sovrummet och stirrar i taket. Men jag vill verkligen - och jag har längtat.

Om jag ändå ska säga något positivt med detta bakslag så är det att jag spontant tagit tillbaka meditationen under ett par dagar nu. Tappade bort den helt under jul och nyår. Och jag känner att den har effekt - i alla fall för stunden. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar