tisdag 18 februari 2014

Hjärnstrejk

Idag har hjärnan varit totalt ovillig till samarbete - så till den grad att jag inte ens gluttat på någon rapport, eller påbörjade blogginlägg om detsamma. Tidningar och bloggar har också fått stå tillbaka. 

Men jag har bestämt mig för att ge mig på ett större kreativt projekt - med ett bestämt mål. Ett mål som ligger tre månader fram i tiden. En väldigt god vän väntar barn och jag vill väldigt gärna ge något speciellt. Det ska bli en filt av African Flowers och sonen har hjälpt till att välja färger. 

Vi får se om det lyckas - men oavsett blir jag väldigt glad av att titta på de fina blommorna i alla fall!

       
    

8 kommentarer:

  1. Superfina blommor!! <3

    Din hjärna behöver nog få vila ibland det är därför den protesterar.. Du tänker ut så mycket smart hela tiden så ge dig själv lite tankefritt ibland! <3 KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är dom fina - helt kär i dom!

      Tack! Jo, jag vet att jag ofta jobbar med hjärnan - och det brukar ju fungera då jag tar mina pauser. Det är läskigt då den bara lägger av och jag har svårt att formulera mej tom. Idag har jag låtit bli att grubbla över nuet ovh drömt om vår, sommar och stuga istället!

      Kram!

      Radera
    2. Vår, sommar och stuga lät härligt! Själv längtar jag tills svampen börjar dyka upp i skogen.. så där under sommaren nån gång.

      Du får visa hur du sätter ihop dina fina blommor sen, jag har nämligen mormorsrutor som ska bli till en filt men jag kan inte bestämma mig för bästa och snyggaste sättet att sammanfoga rutorna på. Har du någon bra beskrivning kanske? Jag skulle behöva ta tag i den där filten snart.. tänkte ju ge bort den i april men det är ju rätt så nära nu och från början skulle jag gett bort den julen 2012, sen april 2013 och nu april 2014. Ja, det är väl så det är att inte riktigt orka med eller få ändan ur att göra och ta tag i saker. Men eftersom det inte är någon som vet att den ska få filten känner jag faktiskt ingen press heller så det är ju skönt! Lycka till med ditt fina alster.. Kram

      Radera
    3. Skogen är underbar!

      Vet inte alls hur jag ska sätta ihop dom, men har sett då jag bildgooglat att vissa bara sätter fast dom i hörnen - blir lite mindre kompakt då. Jag behöver som du göra projekt som ingen förväntar sig vara klara vid en speciell tidpunkt, då blir den inre pressen för stor!

      I sakta mak, kanske den blir klar!

      Radera
  2. Jättefina är de! Och väldigt vackra färger. För min del är nog handarbete/pyssel det enda som får mig att må lite bättre stundtals. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Handarbete får mej att bli glad! Men jag måste planera och pausa ofta - för det är tyvärr ganska hög belastning på kroppen. Men lite i taget! :-)
      Kram!

      Radera
  3. Jättefina! Lyckliga den som får en sån filt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :-) jag hoppas att den ska vara till glädje!

      Radera