torsdag 27 februari 2014

Never-ending-story?

Sjukskrivningen går ut i morgon, då har jag också läkarbesök hos min läkare på VC. Min man pratade idag med den VCn jag vill byta till för att se om jag kunde få en läkartid där, för att min nuvarande läkare ska kunna sjukskriva mej så att det inte ska bli krångliga glapp. 

Men det fungerar inte så. Jag kan inte få någon läkartid förrän jag bytt vårdcentral - och jag kan inte byta vårdcentral förrän jag varit hos min läkare i morgon. Ett klassiskt moment 22. 

Närmast lediga läkartid hos den läkaren jag valt ligger dessutom två månader(!) bort. Jag måste ju träffa läkaren innan detta i och med att jag håller på att trappa upp medicin. Sköterskan sa att jag naturligtvis kan få en akuttid men det är bara 10 minuter med läkaren, men undrade varför jag skulle byta VC just nu. Min man förklarade att detta är en never-ending-story och att någongång måste jag byta - och det är nu. 

Så sjukgymnastens "om det blir problem byter du bara vårdcentral" - var inte så bara. 

Jag känner mej krånglig, otacksam och missanpassad. Det känns som att de tycker att jag kan nöja mej med det jag har. Att jag är besvärlig och ställer till det för mej själv. Jag känner att de skulle bara veta hur länge jag har stått ut och nöjt mej, försökt att anpassa mig och vara foglig. Sanningen är väl att jag har nöjt mej länge nog nu och nu är min gräns nådd. 

Ändå önskar jag så att jag skulle slippa. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det finns bara ett vi!

Vet ni varför frågan om LSS/assistans och sjukförsäkringen är så enormt viktig?  Jo, för det berör ALLA - inte bara de som är i behov a...