fredag 21 februari 2014

Vad hände?

Nu är vi hemma igen efter ett konstigt dygn.

Han gick från frisk till tvärdålig på väldigt kort tid men efter fyra påsar dropp mår han mycket bättre igen - inga kräkningar på hela dagen heller. Väldigt märkligt, som att kroppen hakade upp sig i kräkningsläge och inte kom ur det förrän balansen återställdes. Men som jag sa, inte första gången vi upplevde det, men vi slipper gärna igen. Det känns som att hans kropp har väldigt svårt att tåla den obalans i kroppen som infektioner skapar.
   
Jag känner mig otroligt sliten trots att jag var den som sov hemma och kände att jag faktiskt fick vila. Att jag redan igår morse kände mej nästan död innan jag skulle till kuratorn, åkt buss, kört bil och suttit dåligt på ett undersökningsrum så att nacken värker bidrar i allra högsta grad till den känslan. Märker också att jag saknar min betskena - har ont i ansiktet. Det kommer dröja en månad tills jag får komma till Bettfysiologen och då blir det förmodligen ytterligare väntetid, för att jag är tveksam till om skenan går att laga.

Nästa vecka har jag både sjukgymnastbesök och läkarbesök som jag mår just nu hade jag gärna hoppat över båda. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En ärlig ursäkt…

Alltså, det är dags nu. Jag måste krypa till korset och be er alla om ursäkt. Jag har varit till en sådan belastning på grund av min oerhör...