måndag 17 mars 2014

Kaoskroppen min

Strax efter jag skrivit inlägget om min medicin upptäckte jag att jag hade en massa utslag på överkroppen. Det såg mest ut som värmeprickar men eftersom jag varken varit extra varm, ätit något nytt, bytt tvättmedel eller haft på mig nya kläder - misstänkte jag medicinen, eftersom jag i dagarna gjort en doshöjning.

Ringde 1177 men de tyckte att jag kunde avvakta med att söka vård men jag skulle vara uppmärksam på siliconläppar, svullna ögon eller blomkålsöron. 

Eftersom utslagen inte försvunnit under gårdagen insåg jag att det bästa vore att ta bort kinesiotejpen. Att vara tejpad i samma område som jag hade utslag kändes inte som ett bra alternativ,  även om jag inte någon gång sedan januari reagerat på den. Jag tänkte att om kroppen är överkänslig pga medicinen så är risken stor att jag reagerar på saker som jag tidigare tålt, så även tejpen. 

Då jag tog bort tejpen så jag att huden under var alldeles röd och svullen.

Sjukgymnasten menar ju att ingen träning kan göras utan medicin - och att tejpen hjälper musklerna att arbeta rätt fram tills vi kan träna. Nu står jag i skedet att jag måste trappa ut medicinen och jag måste avvakta att använda tejpen tills jag är helt utan utslag - för att sedan testa igen om jag tål den.

Det känns inte som ett helt optimalt läge just nu kan jag väl lugnt säga. Jag vet att jag behöver träna mina muskler - men först behöver jag en medicin som taggar ner smärtsystemet annars reagerar kroppen med kaos - men det är bara det att min kropp reagerar med kaos på medicinen.

- moment 22 -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om att önska bättring

Jag har insett att jag hellre önskar att människor säger att de finns med mig oavsett hur jag mår än att de önskar mig bättring. Det känns s...