tisdag 18 mars 2014

Kramar ur det sista

Jag är så trött just nu, hela jag, så att så fort jag tar mig upp ur soffan för att göra något kommer tårarna, yrseln och mattheten som övermannar mig. Det känns som att jag är hundra år, minst. 

Allt jag gör kräver en enorm ansträngning men jag har så svårt att bara "ge upp" och låta bli. Jag har en sådan där dag då jag känner mig lat. 

Hat haft sista telefonuppföljning angående medicinen med min förra VC-läkare men misslyckades som vanligt med att nå fram med hur jag tänker och känner med medicinen. Hon rekommenderade mig - trots mina biverkningar som hon inte verkade tro var biverkningar - att stå kvar på samma dos tills jag träffar min nya läkare om en månad. Inte ens det här med att jag faktiskt ramlat flera gånger verkade vara något som nådde fram. 

I morgon ska jag i alla fall till Bettfysiologen. Har jag otur och skenan inte går att laga kommer jag få betala en helt ny! Att reklamera verkar inte vara aktuellt då det har gått för lång tid. Fyra tusen (!) kostar skenan fick jag veta idag. Sist fick jag rabatt eftersom det jag gick hos en student, men jag orkar inte det alls då allt tar minst dubbelt så lång tid. 

Det känns som att jag befinner mig på exakt samma punkt som förra våren. Övertrött utan bettskena, utan tejp, med medicin som bara ger biverkningar. 

4 kommentarer:

  1. Men vad är det för läkare? Det här illustrerar hur sjuk vården är, du har ju haft världens pärs med medicinen och det borde hon inte rimligtvis kunna ignorera? Oavsett vad läkaren säger så är du fullt kompetent och förmögen att tolka på din kropps signaler och du har all anledning att lita på dig själv mer än på läkaren.

    Jag hoppas verkligen att skenan går att laga, det verkar ju inte klokt att den inte går att reklamera. För 4000 kronor borde den hålla i många år.

    Många kramar till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bemötandet jag fick idag när de såg mina utslag bekräftade bara att min fd läkare (å va skönt det är att kunna skriva före detta) inte tagit mej på allvar alls - inte ens tillräckligt allvarligt för att ställa frågor om hur utslagen ser ut.

      Kommer förmodligen undan med en kostnad på runt 1000 kronor för en lagning av skenan...men vet inte hundra om det kommer fungera ännu!

      Tack och kramar tillbaka!

      Radera
  2. Jag vet att det känns så men du är definitivt inte lat!! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet oxå det med huvudet och det känns skönt att höra någon annan säga det!

      Kram

      Radera