onsdag 19 mars 2014

På bettet (ha ha ha)

Så trött efter dagens tur till Bettfysiologen (och gårdagskvällens totalihopknäckande). Har jag sagt att jag har världens bästa tandläkare? Hon är verkligen mån om att detta ska göras på det smidigaste sättet för mej, och hon trodde att skenan skulle gå bra att laga. Tänk, hon kom ihåg och släckte lysrören då jag kom in, trots att vi inte setts på ett halvår. Vi hade ett jättebra samtal också, om helhetssyn, bemötande, energinivåer, arbetsterapi och anpassning av miljö. Å vad jag önskar att jag skulle få en läkare som henne! Någon som går att prata med som en jämlike. 

                                     

Ikväll har utslagen blossat upp ytterligare, blir att ringa nya vårdcentralen om det inte lagt sig under natten. Ska dit i morgon och träffa sjukgymnasten, kanske skulle någon kunna kika på utslagen då? Känns bra att jag bestämt mig redan, och påbörjat uttrappning av medicinen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Diciplinerad inaktivitet

Jag måste erkänna att jag ibland önskar att jag hade en sjukdom som gick att förbättra med hård fysisk prestation.  Som krävde aktivitet. Ja...