lördag 15 mars 2014

Utvärdering Gabapentin

Gabapentinet hänger väldigt löst nu igen. 

Dos: 
- 300 mg morgon
- 200 mg middag
- 300 mg kväll

Effekt på smärta: 
- Ingen märkbar, fortfarande lättriggad smärta som kommer vid konstiga tillfällen, är oproportionerligt stark och håller i sig länge. 

Biverkningar: 
- Yrsel och ostadighet - tappar balansen på ojämnt underlag, har ramlat flera gånger
- Gaser och magknip, svullen mage
- Ojämn i humöret - lättare till att bli arg och ledsen - lite tungsint. Svårt att avgöra om det beror på medicinen eller att totalsituationen är jobbig, men känner inte riktigt igen mig själv


Det är framförallt yrseln som gör mig tveksam att fortsätta, men även humörbiten. 

2 kommentarer:

  1. Nu vet jag inte hur lång tid det tar för den att uppnå full effekt (dvs smärtlindring) men rent spontant (och utan medicinska kunskaper) så tycker jag inte att det låter som att den hjälper dig särskilt mycket, snarare tvärtom?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har fortfarande låg dos i förhållande till vad man kan ha. Och eftersom jag mår som jag mår ser jag ingen annan utväg än att sluta med medicinen.

      Radera