måndag 3 mars 2014

Ytterligare ett steg avklarat

Har nu fått en bokad tid hos läkaren jag valt på den nya vårdcentralen. Innan jag ringde la jag märke till att jag var rädd att bli avsnoppad och hånad för att jag kom och ställde krav på att få en särskild läkare. Men morskade upp mig med tanken på att vi idag har ett fritt vårdval i Sverige och att de ska vara tacksamma och glada att jag valt just deras vårdcentral. 

Sköterskan var väldigt trevlig och välkomnande - och jag blev varken avsnoppad eller hånad.

Knappt två månader till nästa prövning - då ska jag träffa läkaren - tills dess ska jag fokusera på medicinhöjning, att få en fungerande bettskena och att träffa sjukgymnasten. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om att önska bättring

Jag har insett att jag hellre önskar att människor säger att de finns med mig oavsett hur jag mår än att de önskar mig bättring. Det känns s...