tisdag 29 april 2014

Besök hos nya läkaren

Då var det äntligen avklarat. Besöket jag väntat på i två månader.

Och det känns okej. 

Känner mig ganska neutral och har inget större behov av att analysera besöket särskilt mycket - vilket brukar vara ett gott tecken för mig. 

Nåväl, summerat anser han att sjukgymnastik är tillräckligt för mig i dagsläget men har oxå satt upp mig på väntelista till psykologen - tills den dagen jag orkar båda. Att testa ny medicinering är inte aktuellt just nu. I övrigt frågade han mycket kring hur vardagen fungerar och verkade förstå att den har varit och är mycket påverkad och begränsad på grund av mina besvär. Sjukskrivningen förlängde han utan att tveka tills i höst. 

Faktiskt har jag under de senaste veckornas funderande kring hur jag ska beskriva mina besvär - lyckats reducera (som när man kokar ner något till ett koncentrat) det hela till en mening. 

Jag har aktivitetsutlöst smärta och utmattning - direkt, fördröjd och överdriven - med mycket långsam återhämtning. 

Sen behöver det ju förklaras närmare förstås - men det är en bra utgångspunkt. Och det blir lite mer helhet så - och det kändes som att han förstod. 

4 kommentarer:

  1. Vad skönt att det kändes okej!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, otroligt skönt att inte behöva känna sig missförstådd för en gångs skull!

      Radera
  2. Härligt att läsa! Att bli förstådd och respekterad är..obeskrivligt skönt. Unnar dig all hjälp, stöd och förståelse som läkarvetenskapen kan uppbringa. Det ska bli spännande att följa dig och rebellen...
    kram Sofia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag hoppas att denna läkarkontakt blir stabil och långvarig - och en kontakt där jag kan bolla mina tankar och funderingar med.

      Tack!

      Kram

      Radera