söndag 13 april 2014

Miljöombyte

Några dagars bloggpaus från mig. 

                      

Några fantastiska dagar i stugan ligger bakom. 

Jag funderar på vad som gör det så fantastiskt - för jag får varken mindre ont eller blir piggare i stugan, snarare tvärtom. 

Det är några saker som är skillnad, bland annat miljön som är så otroligt vacker och gör mig lycklig ända in i själen. Sen tycker jag om enkelheten - elda, bo litet och ha ett begränsat utbud av aktiviteter att välja på för alla åldrar. Jag känner mig också mindre isolerad och begränsad, eftersom i stan finns allt och jag har egentligen allt att välja på - men jag kan inte och det gör att jag har en större känsla av begränsning än ute i "bushen" där alla har aplångt till affären typ. 

Sen är jag ju begränsad i stugan också - men jag kan sitta i vardagsrummet och titta på havet om jag inte orkar gå ut - det är en viss skillnad mot att sitta i förorten och titta på betongen. 

4 kommentarer:

  1. Det är väl mindre kravfyllt kan jag tänka mig. Ha det så skönt i stugan! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, mindre kravfyllt - och en massa saker man måste sortera bort...och tyvärr göra då man kommer hem igen. Men, det är väldigt skönt att leva i enkelheten, för stunden.
      Kram!

      Radera
  2. Jag tänker direkt på tystnaden och att den borde göra att du blir mindre trött? Nu vet jag inte om ni har el i stugan, men oavsett det blir det ju en helt annan bakgrundstystnad än i stan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är bra mycket tystare här i stan - det är skönt! Som sagt är jag inte mindre trött här - men jag tror att det vackra och att vara mitt i naturen gör mig lyckligare, då kan man glömma smärta och trötthet stundvis i alla fall!

      Radera

Om att önska bättring

Jag har insett att jag hellre önskar att människor säger att de finns med mig oavsett hur jag mår än att de önskar mig bättring. Det känns s...