måndag 19 maj 2014

Det finns en anledning

Denna dag ska jag komma ihåg som en påminnelse för mig själv om varför jag är sjukskriven. Jag lyckades visst inte alls med den där "återhållsamheten bara för att jag mådde bättre" som jag trodde i helgen. Men jag ångrar inget ändå faktiskt - trots att jag verkligen mått uruselt idag - jag njöt medan det varade och så måste det få vara ibland. Även om det blir olidligt ett tag efteråt. 

Jag har försökt njuta idag också - trots allt. Struntade i fett otvättat hår och fula kläder och bäddade ner mej i hammocken i det fina vädret med film på paddan. Behandlade mig själv som sjuk med massor av vatten, piggelin och värkmedicin. Och nu ikväll känner jag en liten lättnad, faktiskt även om jag ännu mår risigt.

                                     

Varför dagens influensakänningar (med värk överallt och diverse annat) behöver tjäna som en påminnelse för mej själv - är för att de dagar då jag lyckas bättre med aktivitetsbalansen och har mindre symtom har jag lätt att känna att jag nog överdriver alltihop. Men idag då jag har facit på vad (lite) jag gjorde i helgen och vilka konsekvenser det fick - blir det så tydligt att jag inte alls förstorar någonting.  

2 kommentarer:

  1. Usch ja, de där bakslagen är inte roligt. Ibland är det värt det, om man varit med om något skojigt, men ibland känns det så himla onödigt, när jag inte kunnat hålla mig tillräckligt lugn och gjort för mycket. Helt rätt av dig att behandla dig själv som sjuk. En hammock är den bästa platsen för det, tycker jag. Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst känns det onödigt - men samtidigt är det ju ofta så lite som behövs att det nästan inte går att förutse vad som kommer hända. I alla fall för mej. Och sen beror det i alls fall för mej oxå på i vilket grundskick jag är i. Men lika tråkigt oavsett...
      Kramar till dej oxå!

      Radera

Det finns bara ett vi!

Vet ni varför frågan om LSS/assistans och sjukförsäkringen är så enormt viktig?  Jo, för det berör ALLA - inte bara de som är i behov a...