tisdag 3 juni 2014

Äntligen!!!

Är så glad! Äntligen något som går framåt efter tre år av noll effekt av behandling och ständiga bakslag! 

Var hos sjukgymnasten för två veckor sedan och vi gick från enstaka små-övningar - för att väcka enskilda muskler - till ett mer helhetstänk då det gäller min hållning. Övningen jag fick var enkel, den handlar om att stå lutad mot en vägg - men så grymt jobbig!

Under dessa två veckor har jag gått från att tokdarra och få jätteont efter 5-10 sekunder till att klara ända upp till 15 sekunder utan att darra av trötthet. En liten men mycket tydlig förbättring i funktion även om jag som helhet inte sett någon förändring när det gäller smärtbilden. Jag har också jobbat stenhårt på att tänka på och försöka förändra min hållning i vardagen.

Idag har jag återigen träffat sjukgymnasten och han såg en jättestor förändring i min grundhållning och funktion - och han var supernöjd. "Det här är vägen ur skruvstädet av smärta och besvär som du suttit i så länge" sa han. 

Nu har övningen utökats med mer utmaning och jag ska även öka frekvensen. 

Yes! Nu är jag på gång! 

8 kommentarer:

  1. Åh, vad glad jag blir! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Tack för att du gläds med mig! Kram!

      Radera
  2. Härligt! Men det är fanken att det ska ta så mycket tid och kraft att få den hjälp man behöver. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, detta är skrämmande. Fram tills nu känns det som att de bara gissat och tagit åtgärder ur luften! :-(
      Kram!

      Radera
  3. Ja även små framgångar är framgångar! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och de får inte glömmas bort!!! :-D

      Radera

Det finns bara ett vi!

Vet ni varför frågan om LSS/assistans och sjukförsäkringen är så enormt viktig?  Jo, för det berör ALLA - inte bara de som är i behov a...