söndag 15 juni 2014

Att (orka) älska livet

Tänk att det "bara" behövs en sån liten förbättring för att jag ska känna hur mycket jag älskar livet. Att aningens mer handlingsutrymme gör mig så lycklig att jag inte kan sluta le. 

Nu är jag förvisso fortfarande i bakslagets grepp - men jag försöker tänka att det inte varar för evigt, bara jag backar en aning och försöker hitta rätt aktivitetsnivå.

Det känns också som att det ökade handlingsutrymmet väcker hoppet - och att hoppet i sin tur gör att längtan släpps en aningen mera fri - och så även glädjen. 


Faktum är att jag ser det var längesen jag vågade hoppas på något annat än att försämringen skulle plana ut. Att jag skulle få uppleva en förbättring har den största delen av sjukskrivningen känts som en utopi. Särskilt när behandlingen som skulle göra mig bättre istället gjort mig sämre. 

Jag skyndar dock långsamt - och njuter samtidigt av livet. Av det jag faktiskt kan och klarar själv, min familj, av vacker natur, fascinerande små djur, händerna i jorden, en bra film, god mat - och av att regelbundet klara av att göra mina övningar. 

6 kommentarer:

  1. Härligt att du kan njuta av livet! Det här är den andra bloggen på kort tid nu där jag läser att bloggaren känner sig lycklig och kan njuta av livet. Underbart! Det ger mig lite hopp. Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är härligt! Jag har försökt att göra detta hela tiden, av de små sakerna som ändå funnits. Nu blir det istället en sån där överväldigande känsla då flera små saker inträffar intill varandra. Jag hoppad för dej oxå - att du mitt i allt ska få känna lycka och tacksamhet över livet (utan att för den skull behöva krysta fram tre bra saker som hänt varje dag).
      Många kramar! ❤️

      Radera
  2. Jag blir verkligen glad för din skull! Det är du verkligen värd och på tiden nu!!!:)

    kram Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja! Det är på tiden! :-) Nu gäller det bara att fortsätta ha tålamod och ta en stund i taget i fortsätt ingen också! Kram!

      Radera
  3. Underbart att höra! :)

    SvaraRadera

Om att önska bättring

Jag har insett att jag hellre önskar att människor säger att de finns med mig oavsett hur jag mår än att de önskar mig bättring. Det känns s...