tisdag 17 juni 2014

Mål för sommaren 2014

Det känns som en ovanlig och närmast overklig känsla då kroppen inte enbart signalerar att sittande eller liggande vila är nödvändigt dygnet runt - utan tvärt om säger "res på dig" "rör på dig" då och då. Det senare känns dock mer sunt och rätt. Även om orken och uthålligheten fortfarande är väldigt begränsad - och att jag har ont lika ofta - så är det ett steg i rätt riktning. För jag känner mig inte totalt utpumpad 24-7. 

Sjukgymnasten förklarade att det kommer att fungera så att handlingsutrymmet kommer att öka succecivt ju mer kroppen återtar sitt normala rörelsemönster och funktion - det innebär dock inte automatiskt att smärtan kommer att minska. Men förhoppningsvis kommer även detta ske successivt.

Mitt eget mål för sommaren är att sakta men säkert återta mark som jag förlorat - det vill säga att återigen genomföra aktiviteter som jag tvingats skära ner eller ge upp på grund av utmattning och smärta. 

Sätter du upp mål för dig själv? På vilket sätt? Berätta gärna? 

2 kommentarer:

  1. Jag befinner mig just nu i ett läge då det inte känns som att någonting händer, att det inte går framåt överhuvudtaget. Riktigt så illa är det naturligtvis inte men det är ändå skönt att se att du upplever att det händer saker. Det ger mig hopp, så tack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina fina ord! Glad att kunna sprida lite hopp omkring mig för en gångs skull - och inte bara galla ;-). Tråkigt att du är inne i en "tomgöra"-period - det är så segt och så tröstlöst många gånger! Hoppas att sommaren kommer att behandla dej varsamt och att du snart får känna att det vänder åt rätt håll!
      Kram!

      Radera

Ditt ansvar - inte mitt!

För någon vecka sedan påbörjade jag en text som handlade om att vara genomskinlig och självutlämnande med syfte att uppmärksamma ett behov ...