måndag 7 juli 2014

Konturlös semesterfirare

Sitter i ett kalt och avskalat rum på 2x3 meter - inga fönster och ett fläktsystem som dånar. Ortopedteknikern hälsade inte ens, utan visade bara in mig och sa att han ville ta med sig mina skor. Sen försvann han och har varit borta drygt 20 minuter redan. Jag är här och ska hämta mins nya sulor, och tänker att det är ju tur att jag inte har klaustrofobi. 

Annars flyter jag runt och njuter av semesterns konturlöshet. Att vi gör det som passar och faller oss in. Jag märker ingen dramatisk förbättring, men mikroskopiska steg framåt. Jag grubblar inte så mycket, utan känner mig tillfreds med hur det är just nu, att det varken står still eller går bakåt. Vad framtiden har i beredskap åt mig det vet jag inte, och det behöver jag inte veta, just nu. 

Jag ger mig små utmaningar också. Som att hoppa några små hopp med sonen i studsmattan, eller rensa i trädgårdslandet - igår försökte jag laga motorsågen men där gick jag bet! 😜


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar