onsdag 6 augusti 2014

Dags att backa?!

Snart en vecka med nya träningen, dock i microformat efter konsekvenserna av att ha börjat med att gå all-in. En jobbig vecka med noll positiv effekt men en massa trötthet, smärta och bakslagsobehag. Urtrist! 

Det är mannen som tydligare än jag sett kopplingen med den nya träningen och tillbakagången i måendet. Jag har så gärna bara velat att det ska fungera och envist fortsatt, och skyllt det försämrade måendet på allt annat. Men mannen hae nog rätt. Tyvärr är sjukgymnasten bortrest så jag kan inte bolla det med honom innan vi ska träffas nästa gång heller. 

Så nu retirerar jag och plockar bort hälften av det nya på obestämd framtid. Känns svårt och tråkigt. 

6 kommentarer:

  1. Hm! Tråkigt att du mår så dåligt så inte ens miniträning går att utföra. Ledsen att höra. Ibland kanske man får acceptera detta, som min vän säger. Det är tufft att inse att en 75 m promenad känns som man gjort ett maratonlopp och att kroppen blir så allvarligt försämrad. MEN ok kan man inte så är det ingen ide att pressa sig. Då har man försökt iallafall, och åt fanders med alla som tror att motion etc är så välgörande. Ibland får man bara acceptera att det bara går inte. Men man vet iallafall att man försökt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, det är väl snarare tvärtom att det är träningen som får mej att må sämre - fel nivå helt enkelt. Så jag backar och vet att jag har försökt...

      Radera
  2. Känner igen mig, så frustrerande! Hoppas det blir bättre och att du hittar rätt nivå❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är frustrerande...vill ju bara att allt ska rulla på och att känna flyt! Tack! <3

      Radera
  3. Min kropp orkade inte heller med någon träning så jag fick sluta och promenerar nu bara. Men det är skönt! Jag skulle jättegärna vilja träna men det är bara till att lyssna på kroppen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är tufft! Nu handlar det mer om små övningar för att få rätt muskelgrupper att jobba - inte om någon regelrätt träning. Skönt att du tolererar promenader, jag klarar bara mycket korta sträckor men längtar så efter långpromenader.

      Radera