torsdag 20 november 2014

Betydelsefullt!

Skriver mitt svar till er som kommenterat mitt förra inlägg så hör oxå! Er respons betyder oerhört mycket flr mej!! 


Tack fina ni för er omtanke och ert engagemang. Det värmer att se att binär många som förstår mig och ser orimligheten och det absurda i denna korta fråga från min handläggaren. Och som oxå förstår vilken stress, press och oro detta kan skapa. 

Jag avvaktade först med att svara hen för att försöka få tag på min sjukgymnast, men han var inte anträffbar på ett tag. Så jag svarade henne så kort och ärligt jag kunde, bara för att få det gjort, så det inte skulle behöva förstöra ännu fler dagar för mej. 

Jag skrev att MMR tyvärr inte gått så bra, och att jag inte alls kunnat delta i den omfattning det var planerat från början. Jag beskrev också hur min sjukgymnast tagit bort gymdelen eftersom den fick min kropp att slå bakut och att jag bara deltagit i hälften av gruppsamtalen. Jag avslutade med att konstatera att min belastningskänslighet ökat kraftigt av MMR och att det därför inte är aktuellt med någon arbetsträning i detta läge. Hänvisade henne därefter vidare till min sjukgymnast. 

Kan se att handläggaren öppnat mitt mail men har inte hört ett ord från hen sedan dess. Vet inte hur jag ska tänka vidare och försöker att bara släppa det! 

Tack igen för ert stöd! Kram! 

4 kommentarer:

  1. Jag förstår inte hur de tänker de på försäkringskassan... deras press på människorna gör de bara sjukare, och risken att bli borta från arbete blir bara större, mycket större. hoppas att du får en så bra helg som det är möjligt efter omständigheterna. /styrkekram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och tack för din pepp!

      Tyvärr tror jag många gånger det handlar om okunskap om hur bemötande påverkar tillfrisknande - och om hur sjukdomarna i sej själv förväntas påverka de personer de möter. Alla behöver pepp och uppmuntran - men för en person med utmattning blir detta ofta till förväntningar och krav som inte går att leva upp till - vilket gör en sjukare.
      Hoppas att du får en bra helg du också!
      Kram!

      Radera
  2. Bra, ärligt och smart gjort, tycker jag. Låt det inte få förstöra en minut till av ditt liv, för du har det som du har det hur som helst, vad än FK tycker och sjukreglerna säger. Go helg på dig!
    Jag ska på tyst retreat fre-sönd, bara bli uppassad och njuta...
    kram Sofia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har börjat tänka så nuförtiden - hur mycket jag tillåter saker att förstöra för mig om jag inte själv gör något åt det istället för att försöka bara låta det vara. Fortfarande har jag inte hört något från handläggaren och så hoppas jag det förblir! Hoppas du hade det skönt på din tysta retreat! Det låter underbart! ❤ Kram

      Radera