fredag 28 november 2014

Överbelastning på vägen upp

Om jag berättar att jag i samma dröm fick missfall, blev hotad och rånad utomlands samt orepeterat deltog i teaterpremiär vid hemkomsten - inser ni nog att jag var en aning överbelastad då jag gick och la mej igår. För jag är inte gravid, har inte blivit rånad och är inte skådespelare...

I lyckan över att känna mig mer som mig själv igen (efter två veckor utan inbokade möten och där träningen har fungerat bättre) och över den maffiga dimman begav jag mig ut på en cykelfototur. Det kändes okej då och jag fick skjuts hem - men i backspegeln förstår jag (och känner i min kropp) att det blev för mycket. Men det var så skönt och befriande - och jag fick fina kort. Så jag måste nog ändå säga att det var värt det. 

Men trots att det var ett bra test ska jag ta det lite lugnare idag. 

Nästa vecka ska jag försöka återerövra hämtning från skolan - vilket jag inte gjort överhuvudtaget sedan MMR-rehabiliteringen startade, liksom mycket annat. 

Vill inte vara gnällig och bitter - men trots att den här omgången rehab gjordes mer på mina villkor än någon tidigare så räckte det inte till på långa vägar. Inser att det är dags att skriva ner en ordentlig utvärdering och lämna personligt till min läkare vid nästa besök.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Synen på välinformerade patienter

Hej! Undersökningsdags igen!  Jag undrar över era erfarenheter av mötet med olika yrkeskategorier och deras syn på välinformerade p...