måndag 8 december 2014

Förbarma dej...

En veckas sjuka på sonen och jag är helt knäckt. Inte för att det var något superallvarligt eller jätteintensivt - mest för att huset var fullt hela tiden, av ljud, ord och sjuka. Jag har sovit ensam men vaknat varje natt av överbelastningsbesvär och värk. I går kväll såg jag ljuset i tunneln, sonen frisk och förhoppningen fanns att han skulle orka med skolan en stund. 

Sonen väckte mig med orden "nu är det pappas tur att vara sjuk". Som om det inte var nog var sonen inte särskilt pigg och det fanns inte på kartan att han skulle orka med skolan. 

Så istället för en ensam tyst dag har jag skött hela ruljansen här hemma. Tvätthögar från förra veckan, disk, matlagning, lek, läxläsning, läggning plus ompyssling av trött son och magsjuk make. Nu sitter jag bara och djupandas. 

Och i morgon måste jag få sonen till och från skolan...

Gud förbarma dej - jag orkar inte mer! 

10 kommentarer:

  1. Åh så jobbigt! Här är barnet också sjuk och hemma från förskolan men jag har peppar peppar börjat vända från bakslaget ändå så det funkar över förväntan. Jag hoppas innerligt att det vänder för er snart och att du får den vila du behöver. Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skriver ett gemensamt svar till er alla och tackar för support, tankar och böner! Ni är bara bäst!! <3<3<3 Och till anonym - akut hjälp vet jag inte hur det är med hos kommunen - och definitivt ingenting jag orkade ta tag i den akuta situationen. Och en ansökningsprocess orkar jag inte heller med just nu...så jag vet inte.
      Kram till er alla!

      Radera
  2. Ska verkligen be Gud förbarma sig över dig och ge dig den kraft du behöver, jag också.
    Vet av erfarenhet att det hjälper!
    kram Sofia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skriver ett gemensamt svar till er alla och tackar för support, tankar och böner! Ni är bara bäst!! <3<3<3 Och till anonym - akut hjälp vet jag inte hur det är med hos kommunen - och definitivt ingenting jag orkade ta tag i den akuta situationen. Och en ansökningsprocess orkar jag inte heller med just nu...så jag vet inte.
      Kram till er alla!

      Radera
  3. Kramar till dig! Hoppas en lugn vardagslunk snart infinner sig för er! Önskar dig mycket vila, tända ljus o solglimtar. Kram, Carro

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skriver ett gemensamt svar till er alla och tackar för support, tankar och böner! Ni är bara bäst!! <3<3<3 Och till anonym - akut hjälp vet jag inte hur det är med hos kommunen - och definitivt ingenting jag orkade ta tag i den akuta situationen. Och en ansökningsprocess orkar jag inte heller med just nu...så jag vet inte.
      Kram till er alla!

      Radera
  4. Jag ber för dig. Kram! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skriver ett gemensamt svar till er alla och tackar för support, tankar och böner! Ni är bara bäst!! <3<3<3 Och till anonym - akut hjälp vet jag inte hur det är med hos kommunen - och definitivt ingenting jag orkade ta tag i den akuta situationen. Och en ansökningsprocess orkar jag inte heller med just nu...så jag vet inte.
      Kram till er alla!

      Radera
  5. Men kära nån! Går det inte o få avlastningshjälp av kommunen? De har ju nåt sånt man kan ansöka om. Eller kan du inte få hemtjänst? Som iallafall städar och hjälper till med såna saker? Eller personlig assistent om du förklarar er situation. Att det inte ens hjälper att ni är 2 stycken, då ni i verkligheten bara är knappt en person och en dessutom jobbar och därför INTE kan ta hand om allt, samt att det ofta tillkommer extraordinära situationer för er och att avlastning därför är ett måste.

    Jag vet att det är svårare när man är gift att få dessa åtgärder, men ansöka kan man ju göra ändå, och ev överklaga. Så här går det ju inte att ha det. Ni går ju på knäna hela familjen!
    Kram iallafall. Tänker på dig hur som helst..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skriver ett gemensamt svar till er alla och tackar för support, tankar och böner! Ni är bara bäst!! <3<3<3 Och till anonym - akut hjälp vet jag inte hur det är med hos kommunen - och definitivt ingenting jag orkade ta tag i den akuta situationen. Och en ansökningsprocess orkar jag inte heller med just nu...så jag vet inte.
      Kram till er alla!

      Radera