onsdag 4 mars 2015

"På väg in i väggen" - artikelserie i SvD

Svenska Dagbladet har en hel artikelserie om Utmattning. Jag har inte läst hela än själv men tycker det är viktigt att spegla vad media skriver så jag länkar här och så får jag det sparat på en gång. Kommentera gärna era reflektioner och skriv vilken artikel det gäller så kanske jag kan skriva ett kompletterande inlägg senare och lägga in era kommentarer där.

Del 1
Stresstålig - ja tills allt brast

Del 2
Satsar stort mot psykisk ohälsa

Del 3
Lättare att få terapi i England

Del 4
Arbetsgivarens dröm tills de bränner ut sig

Del 5
Så undviker du gå in i väggen

Del 6
Lätt att bli slutkörd av dolda sysslor (Om det som tidigare kallades Vardagsrevidering)

Del 7
Vi måste prata om vad stress gör med oss

Del 8
Symptomen på utmattning kan komma smygande

2 kommentarer:

  1. Tack för länkarna, ska läsa artiklarna nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod! Hoppas du hittar något som är läsvärt!

      Radera

Ditt ansvar - inte mitt!

För någon vecka sedan påbörjade jag en text som handlade om att vara genomskinlig och självutlämnande med syfte att uppmärksamma ett behov ...