torsdag 7 maj 2015

Jag behöver semester från mitt liv!

Det är så det känns men det är inte riktigt så jag menar. Säger jag så kommer en del av er säga: Åk iväg då, ta in på hotell eller fly till ett varmare ställe. Låt mannen ta hand om familjen, eller skaffa barnvakt och unna er att göra något kul tillsammans! Det skulle väl vara trevligt, men jag vet att det inte skulle lösa något - och frågan är om jag skulle kunna njuta av det då jag vet vad konsekvenserna blir.

Nej, bättre uttryckt: Jag skulle behöva en paus från störningsmomenten i våran vardag - det som hela tiden skapar obalans och som gör att vi alla tre sliter så med att få lite flyt och vardagslunk. En paus från kämpandet helt enkelt! 

Att ha ett barn som är sjuk varannan vecka ställer mycket härhemma på ända, och att själv vara sjuk gör det hela så mycket mer komplicerat. Det blir stökigt med mat, sömn, städ och tvätt - och vi hinner knappt ikapp innan det är dags igen. Mitt eget mående påverkas så mycket oavsett hur mycket jag jobbar på att få det att gå ihop. Det är som kuggar i ett maskineri som helt enkelt inte går ihop.

Just nu är det tungt och jag är så groteskt utpumpad. Känner mig som en trasa. Ändå är det inte min egen situation som gör mej mest ledsen och bekymrad. Känner mej så otillräcklig när sonen är dålig, och jag önskar att jag kunde få lyfta av honom den bördan. 

4 kommentarer:

  1. Åh vad jag önskar att jag kunde ge dig den pausen men tyvärr vet jag vad du menar. Ingen "avlastning" ger ju egentligen avlastning utan mest merarbete i en sådan situation. Stor kram till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack min vän! ❤ Nej, precis så! Och dessutom så är det ju min egen kropps reaktioner på den höga belastningen, och min dåliga återhämtning något som gör detta så komplext - ja du vet ju hur det är. Både du och jag och våra familjer behöver "symtomsemester" tror jag!
      Kram!

      Radera

Om att önska bättring

Jag har insett att jag hellre önskar att människor säger att de finns med mig oavsett hur jag mår än att de önskar mig bättring. Det känns s...