söndag 31 maj 2015

Oerhört trött

mitt mest sårbara och sänkta läge - dagen efter det jobbiga läkarbesöket blev sonen sjuk (igen) och det blev gas i stället för broms. Efter det där besöket med påföljande känslostormar hade det hade varit nog energikrävande med frisk familj hemma på helgen, nu blev det istället dubbelt upp. 

Det är när han är sjuk jag känner mig mest otillräcklig tror jag. För det går inte undvika att mina egna symtom bara eskalerar och därför måste jag gå undan oftare. Friska vardagar är jobbiga på sitt vis, men då är det ändå under en mycket mer begränsad tid jag behöver vara "tillgänglig", så att säga. Att jag vilar mycket på dagarna då också är inget han behöver varken se eller drabbas av. 

Nu hoppas jag att jag får sova i natt. 

Tack snälla (ni vet vilka ni är) för fina mail! Jag uppskattar verkligen er pepp och att ni delar med er! Lovar att svara - men det kan ta lite tid! ❤️

4 kommentarer:

  1. Känner med dig, vännen! Kramar till dig och din familj!

    SvaraRadera
  2. Hoppas på och ber för snabb övergång för både dig och sonen!
    kram Sofia

    SvaraRadera

Synen på välinformerade patienter

Hej! Undersökningsdags igen!  Jag undrar över era erfarenheter av mötet med olika yrkeskategorier och deras syn på välinformerade p...