söndag 4 oktober 2015

Övertrött rastlöshet

Det virvlar runt så mycket ord i mitt huvud just nu, så mycket som jag skulle vilja beskriva, förklara - och försvara. Men när jag försöker fånga upp orden och meningarna så blir det bara rörigt. 

Det spretar och flyter iväg, går trögt och det rinner för fort på samma gång. När jag skrivit en liten stund tappar jag orken, blir matt och måste blunda - känner en motvilja mot orden och skrivandet. Orden fastnar på väg ut och det blir stopp.

Snurrandet i huvudet fortsätter trots allt. Jag vill så mycket och försöker igen, och igen - motviljan blandas med iver. För inuti mig brinner en eld, ord som behöver ut, känslor som måste beskrivas och situationer som måste belysas. 

Rastlöst och utan slut. 

2 kommentarer:

  1. Det gamla livet och dess förutsättningar krockar så att det visslar med det nya livet och dess förutsättningar....
    sympatikram Sofia

    SvaraRadera