måndag 11 april 2016

Som att få vingar

När symtomen lättar känner jag mig oövervinnerlig! Då spelar det ingen roll att jag knappt tagit mig ur sängen på flera veckor, det känns ändå som att jag kommer kunna bestiga berg!

Syntolkning: Bild som visar en drottning som sitter på sängkanten, i nattlinne, med kronan på sned, rufsigt hår och håriga ben. I en tankebubbla syns samma drottning med en flagga på toppen av ett berg. Ovanför bilden finns texten: När symptomen lättar känner jag mig oövervinnerlig! 

Den känslan alltså, som att få vingar! 

Men det är också då det är svårast att hålla balansen, att inte göra för mycket mitt i "euforin" över att helt plötsligt känna sig lätt. Att vara klok och välja ett lagom stort berg när känslan är att jag vill erövra hela världen!

4 kommentarer:

  1. Gläds med dig!! ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina! Just idag har jag dock o-fungerande vingar - mer som betongklumpar till fötter! <3

      Radera
  2. Det är verkligen jättesvårt att inte ta ut sig för mycket när man känner sig piggare. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och det är så tråkigt att alltid ha järndisciplin på sej själv...tanken "är det värt det?" har fått vägleda mej många gånger - ibland är det det och ibland är det absolut inte det. Kram!

      Radera

Om varför jag inte använder begreppet kroniskt trötthetssyndrom

Det var varit mycket i media om ME/CFS den senaste tiden, vilket är glädjande. För ju mer uppmärksamhet sjukdomen ges och ju mer relevant f...