lördag 7 maj 2016

Ett rikt liv!?

Idag slog det mej igen!

Att trots min begränsade tillvaro och alla jobbiga saker som följer med låg energinivå och dålig återhämtning, så lever jag på många sätt ett väldigt rikt liv! Även att det i jämförelse med mitt tidigare liv, och i andras ögon säkert ser väldigt torftigt och fattigt ut. 

Om orsaken till detta är att mitt begränsade utrymme  gör att jag lever väldigt smått och att det därför behövs väldigt små saker som gör mig glad och tacksam, det bryr jag mig faktiskt inte om.

Jag är mer fascinerad över att det går att känna så, trots allt.

En vacker utsikt över havet - en källa till stor lycka för mig!

Min familj, vår stuga, skrivandet, fotandet, ritandet, odlandet och mina relationer på sociala medier är det som uppfyller min tid - och som gör mig lycklig. Jag ägnar det alla stunder jag bara kan, i den omfattning som är möjlig just då. Och jag har oftast fullt upp hela, eftersom jag inte har energi till så mycket åt gången.

Hur gör du för att leva ett bra liv trots en svår situation? Finns det något som gör dig lycklig?

4 kommentarer:

  1. Precis! Det alla andra springer i väg i sin stressade så fullt inpackade tillvaro hinner du, jag och fler med oss faktiskt uppleva, kunna ta vara på och tillgodogöra oss! Så ja det är en rikedom! :)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att man värdeätter saker mycket mer nu när lvet ser annorlunda ut. Saker som man tidigare tog för givet är jag tacksam för att få möjlighet att uppleva som att sätta sig på bryggan vid sjön och njuta av lugnet <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tacksam för det lilla. Som när jag låg i sängen igår kväll och regnet smattrade mot taket - så mysigt! <3

      Radera

Om varför jag inte använder begreppet kroniskt trötthetssyndrom

Det var varit mycket i media om ME/CFS den senaste tiden, vilket är glädjande. För ju mer uppmärksamhet sjukdomen ges och ju mer relevant f...