tisdag 14 juni 2016

Utsvulten

Ta vara på det du har

För du vet aldrig hur länge du får ha det kvar.

Njut av din frihet, din självständighet och ditt liv. För en dag kanske du är bunden vid andras hjälp varje dag.

Ta de beslut du behöver. Stå för dem. Ingen annan än du vet exakt vad du behöver.

Lev varje dag. Nu. Lev inte för att leva sen, då kan det vara för sent.

Om jag fick leva om mitt liv, skulle jag inte leva det annorlunda. Jag är nöjd med hur det var. Men önskar att det varat längre.

Igår fick jag en liten glimt av livet, och jag insåg att jag är utsvulten. Vrålhungrig. Jag vill ha så mycket mer!!!

Att leva det liv jag gör är som att ha delikatesser på tallriken men inte tillåtas äta. Att känna en underbar doft men inte få känna smaken.

Aldrig trodde jag att livet skulle pröva mitt tålamod så hårt.

2 kommentarer:

  1. En smärtsamt vacker och poetisk sammanfattning av vår situation. /Hjorten

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag vet att du förstår! <3

      Radera

Ditt ansvar - inte mitt!

För någon vecka sedan påbörjade jag en text som handlade om att vara genomskinlig och självutlämnande med syfte att uppmärksamma ett behov ...