tisdag 9 augusti 2016

Superkvinnan som föll platt #människanbakom

Läs om fröken F - Superkvinnan som föll platt - en text om att insjukna i och leva med utmattningssyndrom.

Här är ett utdrag av texten:
"Jag har förstått att andra har sett mig som någon slags superkvinna som fixar allt. En med bra självkänsla och självförtroende. En som inte behöver hjälp särskilt ofta och som inte är rädd. En trygg och kompetent medarbetare. En med ödmjukhet som spiller över.
Det är konstigt eftersom jag inte själv ser mig som en superkvinna. Jag är en stor tvivlare innerst inne och har inte ett uns av tävlingsinstinkt i mig. Jag behöver mycket feedback och ger därför andra det. Jag strävar efter att göra det så bra jag kan för de människor jag möter i mitt jobb. Arbeta för att ge dem förutsättningarna för att kunna vara good enough föräldrar. När det är tufft och mycket att göra har jag tänkt att jag bara betar av det som ska göras. Jag har haft stor tillit till andra (läs arbetsledare) runt mig, att de inte ger mig uppdrag som jag inte fixar.  
Men är du stressad under lång tid som jag var, då är du konstant uppe i varv och din kropp reagerar som du är konstant rädd, rädd för att björnen när som helst kan attackera. Du får helt naturliga fysiska symptom." 

Hela inlägget finns att läsa i fröken Fs blogg Utmattningsparantesen.

_____________________________________________________________

Dela gärna din berättelse om #människanbakom för att öka kunskap och minska fördomar och funkisförtryck. Läs mer i detta inlägg om hur du går tillväga: Nu tar vi plats!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar