onsdag 10 augusti 2016

Tack Gud

Gud

Idag tackar jag dej för engagemang. För engagerade människor som vill förändring. Och som driver den trots skraltiga kroppar och sköra psyken. Som trots svåra begränsningar i vardagen övervinner hinder - för andras skull. Är inte det sann kärlek?

Gud

Jag tackar dej för stark vänskap och kärlek mellan människor som aldrig mötts på samma plats. Men som mötts i hjärta och själ. Som är starka tillsammans - trots att vi är svaga var för sig.

Gud

Tack för datorer, för Internet, för möjligheten att dela livet, och engagemanget trots avstånd och trots begränsningar som ger ofrivillig husarrest. Tack för Blogger, Twitter och Facebook som ger möjlighet att nå ut, trots allt.

Gud

Tack för hjälpmedel. För möjligheten att trycka "copy and paste" i stället för att skriva allt för hand. För diktafoner och röststyrning. För autocorrect och redigeringsprogram. Och att jag har kompetensen att använda dem.

Gud

Den här dagen är jag så tacksam över livet. Och trots att min kropp haft en tung dag, så ler jag i själen.

Tack!

12 kommentarer:

  1. Amen!

    Och tack för DITT engagemang!
    Det sista var inte till Gud. Jo. Indirekt. :-)

    SvaraRadera
  2. 🙏 Ja, finns mycket att vara tacksam över. Ordet tillsammans är för mig synonymt med stark. Vi strävar tillsammans åt samma håll och hjälps åt längs vägen. ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi är starka tillsammans! <3

      Radera
  3. Mitt AMEN från igår verkar inte ha landat igen. Inte heller tacket. Gud hörde det nog, men här kommer det igen. Amen och tack för ditt engagemang.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det hade landat. Men jag har inställningar för att godkänna kommentarer innan de publiceras, då har jag bättre koll på om jag svarat eller inte. Men tack igen! <3

      Radera
    2. Ja tack för din insamling av texter! En bra sak till för oss med begränsad kapacitet för att omsätta tankar i ord och text: det är en skön känsla när någon annan skriver något som sätter ord på det man själv har tänkt. Lite som att dela kapacitet med andra! Och få känna sammhörighet som bonus.
      /Kristina

      Radera
    3. Ja Kristina! Håller med, och att få bekräftat att jag inte är ensam med mina upplevelser, känslor och tankar är en viktig del för mej! <3

      Radera
  4. Tack Gud
    - för Livets Bilder
    - för bönesvar
    - för att jag fått och får möta och samarbeta med ytterligare ett av dina barn
    Att kunna mötas också i tro känns mycket gott.
    Tack Livets Bilder för att du berättar att du är troende.
    //P-L
    Livets Skiftningar
    som också delar tron.

    SvaraRadera