lördag 10 september 2016

En önskan för dej (och för mej)

Låt dom inte få dej att tvivla på vem du är. Tvivla inte på den kompetens du har. Din kunskap och din erfarenhet. Den du verkligen är. Låt inte deras beteende och bemötande styra hur du värderar dej själv. Din kapacitet är låg, men din kompetens finns kvar.

Låt inte deras trångsynthet kväva din vilja och din rätt att bestämma över dej själv. Dina tankar och dina känslor är värda mer än så. Glöm aldrig vem du är och låt ingen annan sätta ribban för vad du klarar av. Bara du vet var dina gränser går och vad du behöver.

Önskar att du fick känna att någon tror på dej. Bryr sig om dej och hur just du mår. Att det fick vara grunden för den förändring som måste ske. Att de står stadigt när du vacklar, finns kvar men inte tvingar dej att stanna. Men att du väljer det ändå på grund av att du vill.

Jag önskar att du fick känna att det lyfter nu, att en ny bättre och ljusare dag ligger framför. En tid med större frihet. Och frid. Jag önskar att rätt personer fick komma i din väg, som kan hjälpa dig att på dina villkor bygga en stabilare framtid. Ett steg i taget.

Jag önskar att du fick känna att du lever - inte bara överlever.

2 kommentarer:

  1. Tack snälla för de orden!!! Jag behöver ständigt påminna mig om de här sakerna, att jag fortfarande kan en massa som kan komma andra till nytta ( och mig själv)fastän jag inte kan göra det på samma sätt och i samma utsträckning som tidigare. Jag tränar ständigt på att vara nöjd med den jag är idag och att se mina möjligheter, inte bara mina ömöjligheter...idag gav du mig ny kraft i den kampen, tack!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glad att kunna vara till hjälp! Dina kommentarer betyder i alla fall väldigt mycket för mej ska du veta! Kram!

      Radera

En ärlig ursäkt…

Alltså, det är dags nu. Jag måste krypa till korset och be er alla om ursäkt. Jag har varit till en sådan belastning på grund av min oerhör...