söndag 18 september 2016

Jag behöver din hjälp!

Hej! 

Jag skulle behöva din hjälp med en liten undersökning. Den är bara till för att stilla min egen nyfikenhet egentligen, men jag kommer att föra resultatet vidare till mitt fackförbund för att jag tror att det är av intresse för dem att veta. 

För er som läser webb-versionen av min blogg finns undersökningen i högerspalten längst upp. För er som läser mobilversionen eller via Facebook kommer frågorna här:

Du som är (eller har varit) långtidssjukskriven: Har du träffat en arbetsterapeut under din rehabilitering?

1. Ja, på vårdens (eller annans ex FK) initiativ
2. Ja, på eget initiativ
3. Nej

Om du svarat ja får du gärna specificera genom att svara på följande frågor:
a) enbart i utredning
b) enstaka gång
c) mer långvarig kontakt

Det spelar ingen roll vilken diagnos du har - eller om du saknar diagnos - utan svara på frågorna om du är/har varit långtidssjukskriven. 

Du kan välja om du vill svara på frågorna via bloggen eller om du skickar in svaren via e-posta på livetsbilder(snabela)gmail.com eller via Facebooks meddelandefunktion. Vill du får du gärna berätta mer om hur du upplevde kontakten med arbetsterapeuten. 

Jag blir superglad om du vill vara med i min undersökning. Naturligtvis får du vara anonym även om du kontaktar mig via meddelande. 

Sprid gärna frågan till fler, exempelvis om du är med i olika typer av forum eller om du vill uppmärksamma undersökningen via din blogg.  

Tack på förhand! <3


2 kommentarer:

  1. AT är den kontakt utöver hemtjänsten som betyder mest! Det är tack vare AT som jag har mina hjälpmedel och som lägenheten blivit anpassad (bostadsanpassning) Här i kommunen är det ATs intyg som gäller för all bostadsanpassning. Jag har regelbunden kontakt med ansvarig AT.
    //P-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du delar med dej - blir glad att du fått bra hjälp av en arbetsterapeut!

      Radera

Diciplinerad inaktivitet

Jag måste erkänna att jag ibland önskar att jag hade en sjukdom som gick att förbättra med hård fysisk prestation.  Som krävde aktivitet. Ja...