måndag 3 oktober 2016

Hur omfattande är den sekundära systemrelaterade stressen?

Inlägget om sekundär systemrelaterad stress som jag publicerade förra veckan är redan ett av de mest lästa här på bloggen, och jag tror också att det är ett av de mest delade via Twitter och Facebook. Utifrån det och av kommentarerna att döma är denna stress ett fenomen som många av oss sjukskrivna upplever i mötet med vård och myndigheter. Det gör mig glad att ni delat och uppmärksammat problemet, men det skrämmer mig att detta talas så lite om i den offentliga debatten.

Jag skulle vilja få en uppfattning om omfattningen av den sekundära systemrelaterade stressen som Sveriges sjukskrivna upplever. Detta som en del i att uppmärksamma problemet.

Vill du hjälpa mig?

Twitter har en väldigt fiffig funktion där man enkelt kan göra egna anonyma små undersökningar. Tyvärr har varken min blogg eller Facebook samma möjligheter.

Om du följer den här länken https://twitter.com/livetsbilder/status/782905940228050944 kommer du till undersökningen. Du måste ha ett Twitterkonto för att kunna svara.

Du kan naturligtvis också svara via livetsbilder(snabela)gmail.com via chattfunktionen på Facebook eller i en kommentar. Detta är frågan och svarsalternativen:

Är du sjukskriven? Har du upplevt sekundär systemrelaterad stress som jag beskriver i detta inlägg: Sekundär systemrelaterad stress?

  1. Nej
  2. Ja, i låg grad
  3. Ja, i hög grad
  4. Ja, försämrat mående


Jag skulle bli väldigt tacksam om du - som liksom jag - tycker detta är viktigt delade inlägget vidare. Gärna i forum där du vet att många sjukskrivna finns.

Tack på förhand <3

2 kommentarer:

  1. Tack för ditt svar! Jag är sen på att svara men ditt svar finns med i resultatet i inlägget "Potentiella riskfaktorer ignoreras!"

    SvaraRadera

En ärlig ursäkt…

Alltså, det är dags nu. Jag måste krypa till korset och be er alla om ursäkt. Jag har varit till en sådan belastning på grund av min oerhör...