onsdag 26 april 2017

Mellan alla stolar - #människanbakom #fkstress

Jag har fått en berättelse från Tommy om vad som kan hända när trygghetssystemen inte håller vad de lovar:

2016 blev jag sjuk i lungemboli ( proppar i lungorna ) och det tog några månader innan det framkom vad jag hade för åkomma.

Har nu fullt upp med att hela mig själv, jobbar 25% och det är vad jag fixar.

Försäkringskassan anser nu att jag efter 1.3 års sjukskrivning bör kunna ta ett jobb 100%. Arbetsförmedlingen i sin tur vet hur det ligger till och de anser att jag ska vara sjukskriven 75% som mitt sjukintyg säger. Jag ska stå till arbetsmarknadens förfogande och vara aktivt arbetssökande, men då jag inte kan vara det pga mitt hälsotillstånd så får jag inte nyttja mitt fack och stämpla.

Jag har 25% inkomst, och den lilla energin jag har och som jag vill utnyttja till jobb, familj och hela mig själv med, går till att kriga mot tre instanser som tycker olika och jag hamnar mellan stolarna.

/Tommy

______________________________________________________________________________
Dela gärna din berättelse om när trygghetssystemen inte håller vad de lovar. Läs mer i detta inlägg om hur du går tillväga: #människanbakom #fkstress

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En ärlig ursäkt…

Alltså, det är dags nu. Jag måste krypa till korset och be er alla om ursäkt. Jag har varit till en sådan belastning på grund av min oerhör...